PROJECTES TINTORERES

HOLA FAMÍLIES
DE TORNADA DE LES VACANCES DE NADAL I AMB MOLTES GANES D’ENGEGAR EL NOU PROJECTE, VAM EXPLICAR UN CONTE. AQUEST LLIBRE ÉS EL NOSTRE TRET DE SORTIDA DEL PROJECTE D’ART.

AL LLEGIR EL TÍTOL ENS VAM PREGUNTAR QUÈ EREN ELS 5 SENTITS.  ALGUNES DE LES IDEES QUE ANAVEN SORTINT EREN: ELS NERVIS, LA RÀBIA, L’AMOR ...
AMB TOTS AQUESTS CONEIXEMENTS PREVIS VAM PENSAR DE FER UNS JOCS QUE ENS AJUDESSIN A DESCOBRIR I VIURE ELS 5 SENTITS I TAMBÉ UNA CANÇÓ QUE ENS AJUDA A RECORDAR ALGUNES DE LES PARTS DEL COS DELS 5 SENTITS.


EL PRIMER SENTIT QUE VAM VIURE VA SER LA VISTA

QUÈ ÉS LA VISTA?
- TERRA A LA VISTA
- MIRAR
- VISTA ÉS VEURE
. OBSERVAR

VAM DESCOBRIR DIFERENTS OBJECTES ON EL SENTIT QUE HAVÍEM D’UTILITZAR ERA LA VISTA. PER EQUIPS EXPLORÀVEM ELS MATERIALS EMPRANT EL SENTIT DE LA VISTA, JUGÀVEM AL “VEIG VEIG” PERÒ AMB EL MATERIAL QUE HI HAVIA. FINALMENT VAM JUGAR A LA GALLINETA CEGA.













UN ALTRE DIA VAM VIURE EL SENTIT DEL GUSTVA SER UNA SESSIÓ MOLT DIVERTIDA I SOBRETOT VIVENCIAL.

- LA LLENGUA TÉ COM ALGO QUE ELS CLASSIFICA. EN UN COSTAT SÓN AMARGUES I A LA PUNTA SÓN LES DOLCES.
ENS VAM BUSCAR A LES LLENGUES LES PAPI-LES GUSTATIVES, DESPRÉS VAM PRESENTAR TOT EL MATERIAL AMB EL QUAL A CONTINUACIÓ PODRIEN PER EQUIPS JUGAR A ENDEVINAR QUÈ LI POSAVEN A LA BOCA.












VAM COMENÇAR LA SESSIÓ AMB UNA ESPELMA AROMÀTICA. I AIXÍ VAM COMENÇAR AMB L'OLFACTE. VA SER CURIÓS COM POSÀVEM A PROVA EL QUE ENS DEIA LA VISTA EN COMPARACIÓ AMB LA INFORMACIÓ DEL OLFACTE. PER EXEMPLE, ELS ULLS ENS DEIEN QUE ERA AIGUA EN CANVI EL NAS ENS DEIA QUE ERA COLÒNIA. 
VAM PODER OLORAR: LLIMONA, COLÒNIA, CEBA, XOCOLATA, CAFÈ, VINAGRE...
VAM FER EL MATEIX JOC DE TAPAR-SE ELS ULLS PER INTENTAR ESBRINAR QUINA OLOR FEIA.










UNA TARDA VAM PLANTEJAR UN REPTE COOPERATIU. PER EQUIPS HAVIEN DE TROBAR AL PATI LES PLANTES QUE OFERÍEM A LA LÀMINA. NO TOTES LES TENIM AL PATI, HAVIEN D'ESBRINAR QUINES HI EREN I DESPRÉS DECIDIR SI FEIEN OLOR O NO. FINALMENT, VAM CREAR UNES BOSSES D'OLOR PER LA CLASSE.











EL TACTE VAM DESCOBRIR-LO A PARTIR D'UNA CAIXA ON NOMÉS PODÍEM TOCAR ELS OBJECTES I IMAGINAR QUÈ ERA. 
- AIX! PUNXA
- UN ERIÇÓ
- UNA CASTANYA



EL DARRER SENTIT: L'OÏDA
VAM PROPOSAR UN CONJUNT DE MATERIAL QUE PODIA SONAR O NO (EL SILENCI TAMBÉ EL VAM ESCOLTAR), I EL QUE PRETENÍEM ÉS INTENTAR QUE IMAGINESSIN A QUÈ ELS RECORDAVA ALLÒ QUE ESCOLTAVEN, PER TAL DE MIRAR DINS NOSTRE, ELS NOSTRES RECORDS. 
HAN DIT COSES MOLT MAQUES:
- EM RECORDA AL PETIT PRÍNCEP
- UN BOSC DE FULLES DE TARDOR QUE CAUEN
- PLUJA
- CANÇÓ D'UNA BRUIXA
- MOZART
- UNA MANIFESTACIÓ
- ....




DESPRÉS DE VIURE ELS 5 SENTITS ...
VAM RECORDAR EL TÍTOL DEL CONTE : ELS CINC SENTITS EN L'ART. I ENS VAM PREGUNTAR QUÈ ERA L'ART. ALGUNS DEIEN QUE ART ERA PINTAR; RETALLAR, FER ESCULTURES, CERÀMICA, ...

ENS VAM PLANTEJAR: 
- QUÈ ÉS L'ART? 
- ON EL PODEM TROBAR? 
- NOSALTRES PODEM FER ART?


GRÀCIES A LA APORTACIÓ DEL PARE DE L'ÈRIC, TENIM UNA MALETA PLENA DE CONTES QUE ENS HAN AJUDAT I AJUDEN A DESPERTAR LA CURIOSITAT PER L'ART.



ALGUNS COMPANYS VAN COMENÇAR A PORTAR INFORMACIÓ i A FER LES SEVES PRIMERES CONFERÈNCIES EN PÚBLIC.
















TAMBÉ VAM VEURE UNS VÍDEOS PER REFLEXIONAR SI EL QUE VEIEM ERA ART O NO. 










PER ANAR CONEIXENT ALTRES TIPUS D'ART MÉS ENLLÀ DELS SEUS CONEIXEMENTS PREVIS, ELS VAM PRESENTAR UN POEMA VISUAL DE JAIME PITARCH.  PRIMER NO ENTENIEN RES, PERÒ MICA EN MICA VAN ANAR DIENT COSES MOLT INTERESSANTS:

- HI HA UN GORRO A SOBRE

- HA POSAT SORRA FINA
- TÉ COM COLA CAO
- TÉ COM EL QUE ES POSA A LA LLET
- QUASI LA TALLEN
- PERÒ AIXÒ ÉS ART?
- NO, PERQUÈ NO TÉ PINTURA
- EL MOBLE ÉS DE FUSTA I SI QUE L'HAN PINTAT, SÍ QUE ÉS ART.
- UN MOBLE NO ÉS ART
- UALAA! TÉ LA POTA TALLADA, PERQUÈ?
- PERQUÈ ÉS VELLA
- QUI HO HA FET AIXÒ? PERQUÈ HO HA FET? 

AQUÍ VEUEN QUE HI HA AUTORS QUE VOLEN DONAR UN MISSATGE QUAN FAN UNA OBRA. 

VAM POSAR UNA CADIRA AL MIG DE LA ROTLLANA PER VEURE SI ERA IGUAL. AL PRINCIPI DEIEN QUE ERA D'UN ALTRE COLOR, QUE ERA DE FUSTA, PERÒ VAN ACABAR VEIEN QUE LA DE LA CLASSE NO TENIA MISSATGE. 


VAM DECIDIR CREAR LA NOSTRA CADIRA AMB MISSATGE, PRIMER VAM PENSAR QUIN MISSATGE FARÍEM I DESPRÉS... CADASCÚ, LLIURAMENT, AGAFANT EL MATERIAL QUE NECESSITAVA....











PER DESPERTAR LA MIRADA PER L'ART ,VAM FER UNA SORTIDA A CAN FRAMIS (FUNDACIÓ VILA-CASES).

ALLÀ VAM GAUDIR D'UNA VISITA AL MUSEU, ON VAM CONÈIXER ALGUNES OBRES D'AGUSTÍ PUIG.








TAMBÉ VAM FER UN TALLER ON VAM DESCOBRIR DIFERENTS TÈCNIQUES ARTÍSTIQUES:

- ESTAMPACIÓ







- FROTTAGE

 

- ESTRIPAR







- GRATTAGE


I DESPRÉS A CLASSE.... VOLEM SEGUIR PROVANT

VAM PROVAR DE FER LÍNIES COM SOL LEWIIT.


ARTISTES COM LA LETIZIA ZARZA O LA SOPHIE TAEUBER TREBALLEN ART ABSTRACTE AMB FORMES GEOMÈTRIQUES. NOSALTRES TAMBÉ VAM PROVAR LA TÈCNICA.






SEGUIM TENINT CONFERÈNCIES I NOVES PROPOSTES D'ART.




 ART LLIURE I PALM ART


ENS VAN PORTANT ART QUE FAN A CASA....


OMBRES XINESES I ORIGAMI

PINTEM AMB ELS PEUS



AMB TOT EL QUE HA ANAT SORTINT HAN DECIDIT QUE PEL PROJECTE D'ART VOLEN FER 3 COSES:
  • UNA ESCULTURA GEGANT 
  • UNA PEL·LÍCULA
  • UN DRAC DEL PARC GÜELL

PER FER L'ESCULTURA GEGANT US VAM DEMANAR MOLT MATERIAL DIVERS:
- CARTRÓ
- AMPOLLES DE PLÀSTIC
- ....

AMB TOT AQUEST MATERIAL VOLÍEM FER UNA ESCULTURA COOPERATIVA. PRIMER VAM PENSAR QUÈ VOLÍEM FER, DESPRÉS VAM FER UN ESBORRANY DIBUIXANT ELS MATERIALS QUE VOLÍEM UTILITZAR.




PER LA PEL·LÍCULA VAM CREAR UN CONTE PENSANT UNA LLISTA PENSANT EN 3 COSES:

  • PERSONATGES
  • LLOCS 
  • ACCIONS





D'AQUÍ EN VA SORTIR UNA HISTÒRIA QUE EN PRINCIPI ANAVA A SER CINE MUT. DESPRÉS VAN ESCOLLIR  EL PERSONATGE QUE CADASCÚ VOLIA FER.


EN AQUEST MOMENT VAM PENSAR QUE SI ALGÚ VOLIA FER ALGUN COMPLEMENT PER SORTIR A LA PEL·LÍCULA QUE CARACTERITZES EL SEU PERSONATGE PODIA PORTAR ALGO. LES FAMÍLIES VAREU COL·LABORAR TANT QUE VAM MUNTAR EL NOSTRE "CAMERINO" (SALA DE VESTIR).


VAN CANVIAR DE CINE MUT A UNA PEL·LÍCULA AMB DIÀLEG JA QUE VOLIEN PARLAR. AIXÍ DONCS, HAVÍEM D'AFEGIR DIÀLEG.

HEM COMENÇAT ALGUN ASSAIG, PERÒ ENCARA ENS QUEDA MOLT.... 



(LA PEL·LÍCULA ENS PLANTEGEM ACABAR-LA AL 3r trimestre)


EN LA SETMANA DE CARNAVAL VAM SEGUIR TREBALLANT L'ART. EN AQUEST CAS, EL RETRAT PERÒ UN RETRAT ESPECIAL: "EL RETRAT BOIG O DIVERTIT"





AMB "NEU"  VAM FER CREACIONS LLIURES EFÍMERES.


TAMBÉ VAM CREAR I EXPLORAR A LA FOSCOR.




PER CONTINUAR DESPERTANT LA MIRADA DE L'ART VAM FER LA SORTIDA AL TRAÇ. ALLÀ VAM GAUDIR DE 4 PROPOSTES ON S'ACTIVAVEN ELS 5 SENTITS.


VAM COMENÇAR A PREPARAR TOT PER PODER FER EL DRAC DE TRENCADÍS. ELS NENS I NENES DE PRIMER JA HAN FET EL DRAC AMB FANG. NOSALTRES HEM COMENÇAT A PICAR RAJOLES. NOMÉS ENS FALTA TROBAR-NOS UN DIA AMB ELS COMPANYS I COMPANYES DE PRIMER PER ENGANXAR EL TRENCADÍS AMB CIMENT COLA.

















---------------------------------------------------------------------------------



AQUEST CURS ÉS EL 40È ANIVERSARI DE L'ESCOLA I ÉS PER AIXÒ, QUE CANVIAREM EL NOM DE LA CLASSE. DONCS MOLT BÉ, DESPRÉS DE PENSAR EL TIPUS D'ANIMAL QUE PODEM ESCOLLIR PER DONAR NOM A LA NOSTRA CLASSE, HEM PENSAT DEMANAR UNA MICA DE COL·LABORACIÓ A LES FAMÍLIES. NECESSITEM LLISTES I INFORMACIÓ DELS NOSTRES ANIMALS MARINS PREFERITS. 
TOTS I TOTES A TREBALLAR!!!


PER COMENÇAR EL PROJECTE, CADASCÚ COMPARTEIX QUIN SON ELS SEUS ANIMALS MARINS PREFERITS...


LA VARIETAT D'ANIMALS QUE HA SORTIT ÉS MOLT GRAN: DES DE LA FOCA FINS EL TAURÓ, I TAMBÉ LA BALENA, EL POP, EL PEIX PALLASSO, GLOBUS, MANTA... PER AIXÒ S'HA DECIDIT FER UNA VOTACIÓ.


EN AQUESTA VOTACIÓ ELS ANIMALS MÉS VOTATS HAN ESTAT EL POP, LA TORTUGA, EL PEIX GLOBUS I EL TAURÓ. 
FINALMENT, EL TAURÓ HA ESTAT L'ANIMAL MÉS VOTAT!


CAL RESOLDRE UN PROBLEMA... ELS INFANTS DE L'ALTRE CLASSE TAMBÉ HAN TRIAT EL TAURÓ PEL SEU PROJECTE. 
QUÈ PODEM FER? HAUREM DE DECIDIR EL TIPUS DE TAURÓ. ELS QUE MÉS ENS AGRADEN SÓN EL TAURÓ BALENA, TINTORERA, MARTELL, TIGRE I BLANC.
SOM LA CLASSE DE LES TINTORERES PERQUÈ NEDEN MOLT RÀPID!!!



ARA QUE TENIM EL NOM DE LA NOSTRA CLASSE, VOLEM QUE TOTHOM EL CONEGUI I PER AIXÒ HEM DECORAT LES DUES PORTES. MIREU QUE BONIQUES ENS HAN QUEDAT.












A LA CLASSE ES PARLA SOBRE QUÈ ES VOL FER EN RELACIÓ AL PROJECTE DE LES TINTORERES I UNA DE LES PROPOSTES HA ESTAT FER UN DIBUIX  TENINT EN COMPTE EL QUE JA SABEM... UNA TINTORERA MESURA 40 CM DE LLARG AL NÉIXER.




VOLEM CREAR UNA PEIXERA I FEM UNA CARTA A LES FAMÍLIES DEMANANT EL MATERIAL QUE HI VOLEM POSAR (REPRESENTANT EL FONS DEL MAR):
  • PETXINES
  • PEDRES
  • SORRA
  • PLANTES 
  • ROQUES


MICA EN MICA, ANEM INCORPORANT ELS MATERIALS QUE  PORTEM A LES PEIXERES I ELS CLASSIFIQUEM.

AMB LA INFORMACIÓ QUE PORTEM DESCOBRIM QUE TENEN DIFERENTS NOMS LES ALETES. 


ENS PREGUNTEM SI LES TINTORERES DORMEN. ALGUNS PENSEN QUE DORMEN ESTIRADES AL FONS DEL MAR, D'ALTRES DIUEN QUE DORMEN EN VERTICAL (com les balenes), D'ALTRES DIUEN QUE NO DORMEN. AIXÍ QUE HO INVESTIGUEM A CASA AMB LES FAMÍLIES PER DESPRÉS POSAR-HO EN COMÚ.

DESPRÉS D'INVESTIGAR, VEIEM QUE SI DEIXEN DE NEDAR ES MORIRIEN, I GRÀCIES A AIXÒ, VAM DESCOBRIR LA IMPORTÀNCIA DE LA RESPIRACIÓ AMB LES BRÀNQUIES.


FEM UN DIBUIX PENSANT COM DEUEN SER PER DINS, I QUINES COSES PODRIEN TENIR: COR, ESQUELET, TUB PEL MENJAR, LES BRÀNQUIES, ...


PER TAL DE CONÈIXER LES LLETRES DE LA PARAULA DEL NOM DE LA NOSTRA CLASSE FEM LES LLETRES AMB EL NOSTRE COS, i DESPRÉS DE VIURE-LES LES PRODUïM  EN UN FULL.


SABEM QUE LA TINTORERA MÉS PETITA FA 40cm I LA MÉS GRAN POT FER FINS A 4 METRES, PERÒ QUAN SÓN 4 METRES? QUÈ SÓN ELS METRES? SORTIM AL PATI EN GRUPS PER  DESCOBRIR-HO. UNS DIBUIXEN AL TERRA, D'ALTRES FAN TROSSOS AMB FILS, D'ALTRES UTILITZEN LES MANS,... QUAN HO POSEM EN COMÚ NO COINCIDEIXEN, PER AIXÒ NECESSITEM INSTRUMENTS DE MESURA QUE ENS AJUDIN A DESCOBRIR QUAN ÉS UN METRE. I DESPRÉS DE SABER QUANT ÉS UN METRE, SUMEM METRES FINS ALS 4 METRES. 





ENS MESUREM A NOSALTRES, I ENS COMPAREM AMB LA TINTORERA MÉS GRAN I LA MÉS PETITA. FENT UN MURAL MOLT GRAN. 



PER PODER VIURE I TOCAR COM ÉS UN PEIX (PER FORA I DINS) FEM UNA DISSECCIÓ DE LA SARDINA. ENS HA ENCANTAT PODER ANAR DESCOBRINT LA REALITAT DESPRÉS D'IMAGINAR-NOS-HO EN EL DIBUIX.







DESPRÉS D'UNS QUANTS DIES D'EXPLORAR ELS DIFERENTS MATERIALS DE LA PEIXERA ENS DISPOSEM A CONSTRUIR LA NOSTRA PEIXERA. I AQUEST HA ESTAT EL RESULTAT.





DESPRÉS DE TOTA LA RECERCA FETA, HEM CONSTRUÏT EL NOSTRE MAPA CONCEPTUAL.




I EL NOSTRE RECORD FINAL, QUE ENS EMPORTEM CAP A CASA, ÉS UN PRODUCTE ARTÍSTIC I DIFERENT PER TOTS, JA QUE CADASCÚ DE NOSALTRES HEM INTERIORITZAT COSES DIFERENTS.  

EL QUE MÉS ENS HA AGRADAT DEL PROJECTE ÉS...












Cap comentari:

Publica un comentari

ÚLTIMES PASSES DE P4...

MOLT BON ÚLTIM DIA TAURONS! AVUI DIVENDRES ÉS L'ÚLTIM DIA D'ESCOLA I PER AIXÒ VOLÍEM QUE FOS ESPECIAL.  COM NO PODEM VEURE'...